Påsk

Långhelg nu, ska bli riktigt skönt. Inte så lugnt och stillsamt kanske. Men skönt att träffa allt folk fråbn tiden i Uddevalla :)

När jag var mindre så åkte alltid jag och Charlotta med farmor och farfar till stugan i fjällen. Vi åkte alltid på långfredan å sen var vi där ett par dagar. Blir hyffsat nostalgisk närm an sitter å tänker på alla traditioner när man var liten. Det var klippdockor, pimpling i Ajaure, svinkallt närm an skulle till Utedasset på natten,man skulle hämta vatten i bäcken.. Fast man alltid visste vad som skulle hända så var d et alltid lika kul att göra samma saker.  Nu i år hade det varit skönt att åka till fjällen. Men nya traditionen är ju Custom and performance på Elmia å de är då inte fy skam heller.

CHarlotta kommer i kväll ngn gång med mamma och Matti, sen åker vi direkt mot Gävle där vi ska släppa av dom. Sen jäklar bär det av neråt. Kommer väl vara framme i morgonbitti ngn gång. Sen blir det att sova ett par timmar innan festen börjar ;D

Skulle byta till sommardäck igår. Kommer på att hylsan till låsbultarna inte existerar längre- Jäävlar. Men trodde ändå dom skulle kunna fixa detp å däckfirman här bredvid jobbet. Men icket. Dom skulle prova i morse men dom trodde inte de skulle gå. - Faan, jag som ville ha sommardäcken dit ner. Jaja, åkte hem å i morse närj ag vaknade tänktej ag att jag åker till däckia och kollaro m inte dom kan lösa det. Sagt och gjort. Åkte till firman här nedanför sen och sa att nu var dom borta.. SÅ nu är pärlan fin, eller ja, finare ;) Skulle ha tvättat innan vi åker, men de är ju så skitigt efter vägen så jag gör nog det när vi kommer ner :)

Jaja, snart slutar man för idag och ska hem och tvätta klart å packa .. Har inte packat en pinal än :S inte dammsugat bilen helle.r. hmm jaja jag hinner ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0